REGULAMIN SKLEPU

Regulamin, który czytasz określa warunki korzystania z produktów elektronicznych i usług cyfrowych. W razie wątpliwości i pytań dotyczących treści regulaminu, skontaktuj się ze Sprzedawcą wysyłając e-mail na adres: kontakt@trenerkaoszczedzania.pl

§1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

Sklep www.trenerkaoszczedzania.pl działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.

1. Regulamin określa warunki zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży Produktu i Usługi Cyfrowej oraz tryb postępowania reklamacyjnego, a także rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep www.trenerkaoszczedzania.pl, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną.

2. Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług Elektronicznych Sklepu www.trenerkaoszczedzania.pl zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.

W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:

  • ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.,
  • ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,
  • ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r.,
  • ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.

3. W przypadku naruszenia przez Klienta postanowień zawartych w niniejszym Regulaminie, Sprzedawca po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do zaprzestania lub usunięcia naruszeń, z wyznaczeniem stosownego terminu, może rozwiązać umowę o świadczenie Usług z zachowaniem 14-dniowego terminu wypowiedzenia.

§ 2. DEFINICJE ZAWARTE W REGULAMINIE

FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz dostępny na stronie internetowej www.trenerkaoszczedzania.pl umożliwiający złożenie Zamówienia.

KLIENT – Usługobiorca, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.

KONSUMENT – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

PRZEDSIĘBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.

PRODUKT – dostępna w Serwisie usługa lub treść cyfrowa będąca przedmiotem Umowy zawartej pomiędzy Klientem a Usługodawcą. Format pliku zależny jest od zawartości materiału.

REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu.

SKLEP – Sklep internetowy Usługodawcy działający pod adresem www.trenerkaoszczedzania.pl.

SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA – Beata Ciechan, Frankenstraat 32, 3290 Diest, Belgia, ondernemingsnummer 1000.480.071

UMOWA SPRZEDAŻY – Umowa Sprzedaży Produktu zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.

ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.

CENA – wartość wyrażoną w złotych polskich, którą Klient jest zobowiązany zapłacić usługodawcy za produkt. Cena uwzględnia podatek VAT – Sprzedawca jest czynnym podatnikiem VAT w Belgii).

USŁUGA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klienta w rozumieniu przepisów Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną

KONTO – przydzielona Klientowi część Sklepu, za pomocą której Klient może dokonywać określonych działań w ramach Sklepu.

NEWSLETTER – to treści cyfrowe wysyłane przez Sprzedawcę przy pomocy poczty elektronicznej do Klientów, którzy wyrazili zgodę na jego otrzymywanie. 

§ 3. INFORMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW ORAZ ICH ZAMAWIANIA

1. Sklep www.trenerkaoszczedzania.pl prowadzi sprzedaż Produktów za pośrednictwem sieci Internet.

2. Kupujący nie może dokonać zakupu anonimowo, ani pod pseudonimem.

3. Aby złożyć zamówienie z Sklepie oraz korzystać z Usług dostępnych w Sklepie niezbędne jest posiadanie przez Klienta aktywnego adresu e-mail.

4. Klient może kupić Produkt bez zakładania konta. Klient może złożyć zamówienie zakładając konto Użytkownika, jeśli taka opcja jest dostępna w Sklepie.

5. Produkty oferowane w Sklepie są zgodne z umową i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.

6. Informacje znajdujące się na stronach internetowych Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient, składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w jego opisie.

7. Cena Produktu uwidoczniona na stronie internetowej Sklepu podana jest w złotych polskich (PLN) i zawiera wszystkie składniki. Cena nie zawiera kosztów dostawy. 

8. Zamówienia można składać poprzez witrynę internetową za pomocą Formularza Zamówień (Sklep www.trenerkaoszczedzania.pl) – 24 godziny na dobę przez cały rok.

9. Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.

10. Klient korzystający ze Sklepu jest zobowiązany do niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez obowiązujące przepisy prawa, korzystania ze sklepu w sposób nieutrudniający jego działania, korzystania ze sklepu w sposób zgodny z przepisami prawa obowiązującego na terytorium Polski, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.

11. Klient zobowiązuje się do korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu Internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego.

§ 4. ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY

1. Do zawarcia Umowy Sprzedaży, niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta Zamówienia udostępnionym przez Sprzedawcę sposobem.

2. Klient, który chce otrzymać fakturę VAT,  jest zobowiązany przez dokonaniem zakupu do kontaktu ze Sprzedawcą poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres kontakt@trenerkaoszczedzania.pl. Wynika to możliwych różnic w wysokości stawek VAT w kraju zamieszkania Klienta i siedziby firmy Sprzedawcy. 

2. W celu zakupu Produktów w Sklepie należy:

  • wybrać Produkt poprzez kliknięcie przycisku dedykowanego przycisku
  • po wybraniu Produktów należy wskazać wymagane przez Sprzedawcę informacje niezbędne do realizacji Zamówienia
  • Klient musi zaakceptować Regulamin i Zamówienie oraz niezwłocznie dokonać płatności za zamówienie zgodnie z wybranym i dostępnym w Sklepie sposobem płatności.

4. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca potwierdza jego otrzymanie,  dostęp do Produktu zostanie udzielony Klientowi niezwłocznie po dokonaniu skutecznej płatności, nie później niż w terminie 48 godzin od momentu złożenia Zamówienia, o ile nic innego nie wynika z opisu Produktu.

5. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail,  potwierdzenie zawiera wszystkie istotne elementy Zamówienia.

6. Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 4 niniejszego paragrafu, zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.

7. Każda Umowa Sprzedaży będzie potwierdzana dowodem zakupu, który będzie dołączany do Produktu.

8. Produkt zostanie udostępniony na podany przez Klienta adres e-mail z zastrzeżeniem postanowień z punktu poniżej.

9. Sprzedawca ma prawo anulować Zamówienie w sytuacji gdy Klient w terminie 3 dni roboczych od dnia złożenia zamówienia nie uiści opłaty za Zamówienie lub w przypadku wypełnienia przez Klienta danych niezbędnych do realizacji zamówienia w sposób uniemożliwiający jego prawidłową realizację, pomimo wezwania Klienta do uzupełnienia/poprawienia danych pod rygorem anulowania zamówienia.  

10. Jeżeli Klient nie może uruchomić zakupionego Produktu, powinien skontaktować się ze Sprzedawcą poprzez adres e-mail podany w Regulaminie.

11. O ile w opisie Produktu nie wskazano inaczej, dostęp do Produktu jest ograniczony czasowo i wynosi 12 miesięcy licząc od dnia zawarcia Umowy.

12. Klient składając Zamówienie może skorzystać z Usługi newsletter polegającej na otrzymywaniu od Sprzedawcy wiadomości zawierających informacje handlowe oraz treści edukacyjne. Regulamin newslettera dostępny jest tutaj  

§ 5. SPOSOBY PŁATNOŚCI

1. Sprzedawca udostępnia płatność za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności.

2. Klient dokonuje płatności za zakupiony przez niego Produkt za pośrednictwem operatora płatności elektronicznej zintegrowanego ze Sklepem. Usługodawca rozpoczyna realizację zamówienia Produktu po otrzymaniu od operatora płatności elektronicznej potwierdzenia o dokonaniu przez Klienta płatności za Produkt.

3. Sklep obsługuje następujący rodzaj płatności: Przelewy24 (uzupełnić dane bramki)

§ 6. KOSZT, TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY PRODUKTU

1. Koszty dostawy Produktu, które pokrywa Klient, są ustalane w trakcie procesu składania Zamówienia.

2. Informacje dotyczące sposobu dostawy Produktu o nazwie ,,konsultacja,,  znajdują się w opisie Produktu oraz w Regulaminie.

3. Realizacja konsultacji odbywa się po uzgodnieniu przez Klienta terminu ze Sprzedawcą drogą e-mailową lub poprzez udostępniony przez Sprzedawcę kalendarz on-line.

4. Realizacja usługi konsultacji następuje nie później niż w terminie 6 miesięcy od daty zakupu, o ile z opisu Produktu nie wynika nic innego.

5. Klient ma możliwość 1 (jeden) raz zmienić termin realizacji umówionej już usługi konsultacji. Warunkiem dokonania zmiany terminu jest odwołanie terminu usługi najpóźniej na 48 godzin przed jej planowanym terminem i natychmiastowe ustalenie nowego terminu. W przypadku nieodwołania usługi zgodnie z ww. zasadami, usługa konsultacji zostanie uznana za wykonaną.

6. Zmiana terminu następuje poprzez poinformowanie Sprzedawcy w formie wiadomości wysłanej na adres e-mail podany w niniejszym Regulaminie.

§ 7. REKLAMACJE

1. Usługodawca bierze odpowiedzialność wobec Klienta, będącego konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego za niezgodność z Umową Sprzedaży Produktów kupionych przez Klienta, a także stosownie do przepisów Ustawy o prawach konsumenta.

2. Obowiązkiem sprzedawcy jest dostarczyć Produkt wolny od wad.

3. Reklamacje dotyczące kupionego Produktu, procesu zakupowego lub reklamacje związane z funkcjonowaniem Sklepu Klient może zgłosić za pośrednictwem adresu e-mail: kontakt@trenerkaoszczedzania.pl

4. Reklamacja musi zawierać dane umożliwiające identyfikację Klienta (imię i nazwisko, adres do korespondencji), opis zaistniałych nieprawidłowości oraz opis żądania związanego z reklamacją. Jeśli sprzedawca otrzyma niekompletne dane, wezwie Klienta do ich uzupełnienia pod rygorem odrzucenia reklamacji bez rozpoznania.

5. Sprzedawca rozpatruje reklamację do 14 dni od otrzymania reklamacji i poinformuje Klienta o jej zakończeniu na adres e-mail składającego reklamację.

§ 8. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA ZGODNOŚĆ TREŚCI CYFROWYCH Z UMOWĄ

1. Postanowienia ten części  Regulaminu dotyczą wyłącznie Klientów będących Konsumentami i Przedsiębiorcami na prawach konsumenta. Szczegóły dotyczące niezgodności Usługi lub Treści cyfrowej z umową regulują przepisy Kodeksu cywilnego w odniesieniu do Przedsiębiorców oraz Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, w odniesieniu do Konsumentów oraz Przedsiębiorców na prawach konsumenta.

2. W ramach zawartej z klientem Umowy, Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć Klientowi treści cyfrowe zgodne ze złożonym przez Klienta Zamówieniem.

3. Jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z Umową, Klient może żądać doprowadzenia do zgodności z umową lub złożyć oświadczenie o odstąpieniu od zawartej umowy.

4. Sprzedawca ma prawo odmówić doprowadzenia treści lub usługi cyfrowej do zgodności z umową w sposób wybrany przez Klienta jeśli jest to niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. 

5. Jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z umową, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy: 

  • Sprzedawca nie doprowadził treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową w terminie o którym mowa w Regulaminie
  • niezgodność z umową występuje mimo prób ze strony Sprzedawcy do doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową; 
  • brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy; 
  • z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta. 

6. Brak zgodności treści cyfrowej Klient może zgłosić poprzez adres e-mail kontakt@trenerkaoszczedzania.pl

7. Sprzedawca rozpatruje reklamacje w terminie 14 dni od momentu jej otrzymania, Odpowiedź przesłana zostanie na adres e-mail podany przez Klienta.

8. Sprzedawca zobowiązuje się doprowadzić treść cyfrową lub usługę cyfrowa do zgodności z umową w terminie 14 dni od dnia, w którym został poinformowany przez Klienta o braku zgodności z Umową. Sprzedawca ponosi koszt doprowadzenia treści cyfrowej do zgodności z umowa.

9. Jeżeli wyborem Klienta jest obniżenie ceny to obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość treści cyfrowej lub usługi cyfrowej niezgodnych z umową pozostaje do wartości treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zgodnych z Umową.

10. Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są dostarczane w zamian za zapłatę ceny, a brak zgodności z Umową jest nieistotny. 

§ 9. ODSTĄPIENIE OD UMOWY

1.Klient, który jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą działającym na prawach konsumenta ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni z zastrzeżeniem postanowień poniżej.  

2. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku:

  • świadczenia usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po wykonaniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci on prawo odstąpienia od umowy i to zaakceptował.
  • gdy przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według wytycznych dostarczonych przez Klienta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb
  • gdy przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
  • świadczenia Umowy o dostarczenie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po wykonaniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci on prawo odstąpienia od umowy i to zaakceptował.

3. Odstąpienie od Umowy następuje poprzez poinformowanie Sprzedawcy o swojej decyzji odstąpienia od Umowy poprzez złożenie oświadczenia. Oświadczenie może zostać wysłane pocztą tradycyjną na adres podany w Regulaminie lub pocztą elektroniczną na adres e-mail kontakt@trenerkaoszczedzania.pl

4. W przypadku odstąpienia od umowy Usługodawca zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy wszystkie otrzymane od niego płatności.

5. Zwrot wszystkich płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta wybrane podczas zakupu, chyba że Konsument wyraźnie wskazał na inne rozwiązanie. Konsument nie ponosi żadnych dodatkowych opłat w związku z formą zwrotu płatności.

6. Klient, o którym mowa w punkcie 1 ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu w związku z korzystaniem z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności Produktu.

7. Klient, który odstępuje od Umowy powstrzymuje się od korzystania z tej treści cyfrowej lub usługi cyfrowej i udostępniania ich osobom trzecim.

§ 10. PRAWA AUTORSKIE

1.Klient ma prawo korzystać z Treści lub Usługi cyfrowej wyłącznie na własny użytek.

2. Zabronione jest udostępnianie Treści i Usług cyfrowych lub danych niezbędnych do zalogowania się do konta Klienta w Sklepie innym podmiotom.

3. W chwili zawarcia Umowy Sprzedaży Sprzedawca udziela Klientowi licencji niewyłącznej i nieprzenaszalnej, bez prawa do udzielania sublicencji na korzystanie z Produktu. Wynagrodzenie z tytułu udzielenia licencji Klientowi zostało uwzględnione w cenie Produktu.

4. Rozpowszechnianie treści zawartych na stronie www.trenerkaoszczedzania.pl lub Produktów przez Kupującego bez zgody Sprzedawcy stanowi naruszenie praw autorskich. Sprzedawca ma prawo domagać się od Klienta odszkodowania i zadośćuczynienia. Klient w ww. zakresie może ponosić odpowiedzialność cywilną lub karną.

5. O ile w opisie Treści lub Usługi cyfrowej nie wskazano inaczej, licencja udzielana jest na czas trwania Umowy.  

6. Sprzedawca ma prawo zastosować w celu ochrony przez nieautoryzowana dystrybucją plików w formacie PDF, zabezpieczenia w formie znaku wodnego, zawierającego informacje o Kliencie (takie jak imię, nazwisko oraz data zakupu), który zakupił Produkt.

§ 11. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

1. Sprzedawca przetwarza dane osobowe Klientów zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz zasadami określonymi w Polityce Prywatności znajdującej się na stronie Sklepu. 

§ 12. ZMIANY REGUMLAMINU

1. Zmiana niniejszego Regulaminu może nastąpić z ważnych przyczyn, w tym o charakterze technicznym, prawnym lub związanych ze zmianą zasad oraz formy sprzedaży Produktów dostępnych w sklepie.

2. Klienci, którzy posiadają Konto zostaną poinformowani o zmianach poprzez wysłanie wiadomości e-mail na wskazany przez nich adres poczty elektronicznej. 

3. Zmiana Regulaminu staje się skuteczna w terminie wskazanym przez Sprzedawcę, który nie będzie krótszy niż 14 dni od dnia ich ogłoszenia w sposób wskazany powyżej. 

 

§ 13. OPINIE

1. Sklep udostępnia Klientom możliwość dodania opinii o Produkcie. Klient dodając opinię wyraża zgodę na jej publikację w Sklepie, a także na jej modyfikowanie w zakresie wskazanym poniżej. W tym celu wystawienia opinii Klient korzysta z formularza dostępnego w opisie każdego Produktu.

2. Sklep umożliwia również możliwość dodania recenzentom opinii na temat dostępnych w Sklepie Produktów. Sklep informuje, że tego typu opinie mogły powstać z uwagi na to, że recenzent otrzymał zachętę w postaci darmowego Produktu.

3. Klient, który dodaje opinie wyraża zgodę na nieodpłatne publikowanie jej przez Sprzedawcę, wykorzystywanie jej przez Sprzedawcę na stronach internetowych i w kanałach społecznościowych, wykorzystywanie jej przez Sprzedawcę w dowolnej formie dla celów reklamowych i marketingowych oraz na dokonywanie opracowań utworów w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 1994 nr 24 poz. 83).

4. Opublikowane opinie są subiektywnymi ocenami Klientów.

5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do usunięcia ze Sklepu opinii w całości lub części, w niezbędnym zakresie jeśli istnieje podejrzenie, że:

  • Klient nie jest autorem zamieszczonej opinii
  • opinia narusza ogólnie przyjęte normy moralności, obraża uczucia religijne, stanowi przejaw dyskryminacji, narusza obowiązujące przepisy prawa w tym prawa podmiotów trzecich – w szczególności jeśli ma charakter zniesławiający, narusza dobra osobiste lub stanowi czyn nieuczciwej konkurencji;
  • opinia lub recenzja nie odnosi się do zakupionego Produktu;
  • opinia nie jest merytoryczna.

6. Sprzedawca może skontaktować się z Użytkownikiem w celu wyjaśnienia, sprostowania, zmiany lub usunięcia treści opinii.

§ 14. WYMAGANIA TECHNICZNE ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTORNICZNĄ ORAZ ZAKUPU PRODUKTÓW ELEKTRONICZNYCH 

1. W celu skorzystania ze Sklepu klient musi posiadać:

  • aktualną wersję przeglądarki internetowej z dostępem do Internetu
  • aktywne konto poczty elektronicznej.

2. Aby skorzystać z zakupionych Produktów, konieczne jest posiadanie przez Klienta:

  • aktualnej wersji przeglądarki internetowej z dostępem do Internetu
  • aktywnego konta poczty elektronicznej;
  • aktualnego programu obsługującego pliki elektroniczne w formacie wskazanym w opisie Produktu
  • konta na platformie społecznościowej Facebook/YouTube w przypadku, gdy z opisu Produktu wynika, ze przedmiotem umowy jest dostęp do dedykowanej grupy na Facebooku/YouTube.

3. Sprzedawca nie jest odpowiedzialny za komplikacje wynikające z niedostosowania się Klienta do przedstawionych powyżej wymagań technicznych koniecznych do realizacji zamówienia. 

§ 14.POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są zgodnie z prawem polskim.

2. W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego. 

3. Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sklepem, a Konsumentami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z pkt 4 niniejszego paragrafu.

4. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) będącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r.

5. Klient będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek można pobrać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.

6. Konsument w celu polubownego rozwiązania sporu może w szczególności złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

7. Dokument opracowany za pomocą automatycznego generatora dostępnego na stronie www.lexlab.pl/generator-regulaminu